4 Ağustos 2012 Cumartesi


KUL NESiMî_*şiiri* BEN MELÂMET HIRKASINI (1)
Ben yitirdim, ben ararım, yar benimdir kime ne
Gâh giderim öz bağıma gül dererim kime ne
Gâh giderim medreseye ders okurum Hak için
Gâh giderim medreseye dem çekerim kime ne

Kelb rakip haram diyormuş şarabın bir katresine
Saki doldur, ben içerim, günah benim kime ne
Ben melâmet gömleğini deldim, taktım eğnime
Ar ü namus şişesini taşa çaldım, kime ne

Ah Yezid, seccadeni al yürü mescit yoluna
Pir eşiği benim kâbem kıblegâhım kime ne
Gâh çıkarım gökyüzüne hükmeder kaftan kafa
Gâh inerim yeryüzüne yar severim kime ne

Kelp rakip böyle diyormuş güzel sevmek pek günah
Ben severim sevdiğimi, günah benim kime ne
Nesimi’ye sordular, yârin ile hoş musun?
Hoş olayım, hoş olmayım, o yar benim, kime ne
............................ KUL NESiMî
**-
NESiMî_*şiiri* BEN MELÂMET HIRKASINI (2)
Ben yitirdim ben ararım Yâr benimdir kime ne
Gâh giderim öz bağıma Gül dererim kime ne
Gâh giderim medreseye Ders okurum Hak için
Gâh giderim meyhaneye Dem çekerim kime ne

Sofular haram demişler Bu aşkın şarabına
Ben doldurur ben içerim Günah benim kime ne
Ben melâmet hırkasını Kendim giydim eğnime
Ar ü namus şişesini Taşa çaldım kime ne)

Sofular secde ederler Mescidin mihrabına
Yâr eşiği secdegâhım Yüz sürerim kime ne
Gâh çıkarım gökyüzüne Hükmederim Kaf’tan Kaf’a
Gâh inerim yeryüzüne Yâr severim kime ne

Kelp rakip böyle diyormuş Güzel sevmek pek günah
Ben severim sevdiğimi Günah benim kime ne
Nesimî'ye sordular ki Yârin ile hoş musun?
Hoş olayım olmayayım O yâr benim kime ne
............................ KUL NESiMî