11 Ocak 2014 Cumartesi

ÇARŞAF KARİKATÜR OKULU 18. BİZ DE VARIZ SERGİSİ açıldı

Karikatürist Raşit YAKALI ve Karikatürist O.Yavuz İNAL_ ÇARŞAF KARİKATÜR OKULU BİZ DE VARIZ 18. sergisinde_ 11.01.2014İstanbul


TEŞEKKÜRLER RAŞİT YAKALI USTAM VE O.YAVUZ İNAL ARKADAŞIM...

ÇARŞAF KARİKATÜR OKULU 18. BİZ DE VARIZ SERGİSİ, "Nostalji" ismi de eklemlenerek, İBB Tepebaşı Karikatür ve Mizah Merkezi'nde bugün (11.01.2014) açıldı. Raşit YAKALI ustamızın büyük bir emek, zahmet ve aslında "büyük bir heyecanla" açılışını gerçekleştirdiği sergi birçok açıdan irdelenebilir. Tartışılmaz olarak; oldukça önemli ve unutulmazlar arasında yer alabilecek bir sergidir. Böyle olması da doğaldır aslında, çünkü bu sergide Raşit YAKALI imzası vardır. Karikatürlerle, fotoğraflarla; görsel ve yazılı belgelerle hayat bulan bu sergi; ÇARŞAF Karikatür Okulu'nun tarihsel dokümanları sayılmak gerekir. (YAKALI ustamızın sergi salonunda çektiği videodan, yaklaşık 1000 karikatüristin çalışmalarına yer verildiğini öğreniyoruz.)

Hazırlanan afişte "Nostalji" ifadesinin yer alması ise, evet, geçmiş bir zamana işaret ediyor bu sözcük / fakat bu ifade Raşit Ağabeyimizin -geçmişte de kalsa- dostlara ve dostluklara ne denli önem verdiğini de işaret etmektedir bize. Ustamızın vefa duygusunun elle tutulur bir başka ve yeni kanıtıdır bu.  Bilinir ki; böylesi güzel bir vasfı, geçmişten bugüne taşıyan ender insanlardan biridir Raşit Yakalı ustamız. Sağ olsun.!.

...ve sağ olsun Şair*Karikatürist Osman Yavuz İNAL... Gün içinde telefonum çalıyor. Sevgili Yavuz, İstanbul’dan arıyor. Sergideymiş... “Sergide bir karikatürünü gördüm. Sevindim, bilgi vermek istedim.” diyor, o her zamanki sıcak ve dost sesiyle. “Bak, Raşit Ağabeye veriyorum telefonu.” diyor ardından.

“Hocam merhaba!” diyor Raşit Ağabey. Neşeli, coşkulu ve güneşli bir ses... “Sergimizi açtık.” diyor. “Değerli Ağabey, kutluyorum sizi. Yüreğinize, ellerinize sağlık... Serginizin başarılı ve verimli geçmesini diliyorum.” ***Sözlerime karşılık olarak, burada yazamayacağım kadar güzel sözler söylüyor. Ve ekliyor: “Müzikli, neşeli bir sergi...” diyor. “Sevgili ağabey, siz varsanız o sergi zaten neşeli ve zaten müzikli olur.” diyorum.

Raşit Ağabey –telefonla da olsa- kendisine ulaşmış olmamdan duyduğu memnuniyetle teşekkürler ediyor. “Çok mutlu oldum!” diyor, o mutlu eden sesiyle...

Ortam kalabalık, fazla vaktini alamayacağımı düşünerek vedalaşıyoruz Raşit Yakalı ustamızla ve sevgili arkadaşım O.Yavuz İNAL’la...

Telefonu kapamadan önce; “Sevgili Yavuz” diyorum, “Aynı ortamda iki güzel insan... Raşit ağabey ve sen... Aranızda olmak isterdim. Tüm dostlara selam söyle lütfen. Hoşça kal güzel dost.!.”

Kulaklarımdan silinmeyen iki tebessümlü sesle sürüyor günüm... Raşit Yakalı ve O.Yavuz İnal sesiyle*tebessümüyle...

                                                                                            Sevdakâr ÇELİK .... 11.01.2014

Şair*Karikatürist Osman Yavuz İNAL_ ÇARŞAF KARİKATÜR OKULU BİZ DE VARIZ 18. sergisinde_ 11.01.2014İstanbul
***

SERGİMİZ AÇILDI.
Bugün açılan ÇARŞAF KARİKATÜR OKULU BİZ DE VARIZ 18. sergimizden bir kesit izlemek için tıklayınız. https://www.facebook.com/photo.php?v=10202613912576246&notif_t=like
 Sergiye katılan çizerler toplu halde.

Arkadaşımız İlhan Nalbant bizlere mini bir konser veriyor.


 Karikatürist Raşit YAKALI_sergi açılış konuşmasını yaparken...


***
ÇARŞAF KARİKATÜR OKULU 18. BİZ DE VARIZ SERGİSİ

İBB Tepebaşı Karikatür ve Mizah Merkezi'nde yarın açılacak olan  sergimizi izleyemeyecek olan Anadolu'daki arkadaşlarımız için bir gün önceden yayınlıyorum. Bu sergiyi Anadolu'ya taşımak isteyen arkadaşlarımız çıkarsa bütün orijinalleri 300 DP taratıp  CD yaptım. Yollayabilirim. 

sergi*VİDEO:https://www.facebook.com/photo.php?v=10202606402268493&notif_t=video_processed

İşte sergimizin ham hali...

*Haber Kaynağı: http://rasityakalikarikaturokulu.blogspot.com/2014/01/carsaf-karikatur-okulu-18biz-de-variz.html  10 Ocak 2014 Cuma

Hiç yorum yok: