27 Haziran 2013 Perşembe

Berin TAŞAN *şiiri* AÇ KAPIYI BEN GELDİM




Korka korka değil, usul usul değil
 Elim yüreğimde çarpa çarpa geldim
 Aç kapıyı bak ne diyeceğim
 Bir senin ellerinden, bir senin gözlerinden
 Dişlerinden dudaklarından
 Nergisler Ocak ayında açtı
 Kendimden bahsetmeyeceğim
 Yediveren güllerden

 Duvardan sarkan güllerden
 Çocuklardan, sabah erken okula giderlerken
 Atlardan bahsedeceğim
Kan ter içinde atlardan.

 Aç kapıyı bak ne diyeceğim
 Ne kadar küsülü çocuk varsa barıştırdım, oynuyorlar
 Tam kırk çeşit sarmaşık gül buldum
 Penceremin dibinde açacak.
 Ekinleri dolu vurmadı,
 Çekirge gelmedi,
 Kurak olmadı.
 Yorgunum demeyeceğim,
 Bir evimiz olsa demeyeceğim,
 Yüreğim daralıyor demeyeceğim.
 Bir baksan gözlerime
 Başını çevirmeyeceksin,
 Yürüyüp gitmeyeceksin,
 Elini çekmeyeceksin.
 Bir baksan gözlerime
 Dağda yakılmış ateşler göreceksin.
 Aç kapıyı kim geldi bak
 Bak nasıl havalandı güvercin.
 Açmam diyemezsin artık,
 Aç!
                        Berin TAŞAN

Hiç yorum yok: