11 Ekim 2014 Cumartesi

Ekber POLATOĞLU *şiirleri*

                
   YALANA BAKIN
Şimdi kalkmış bana akıl veriyor
Düne kadar akıl alana bakın.
Dinledikçe sinirimi geriyor
Benden gençliğimi çalana bakın.
.
Yüreğimde sere serpe duygular
Gülümserken sevdiğimi vurgular
Pişmanlık, kırgınlık veren uykular
Ömrümün bağında talana bakın
.
Sevmek çoğu zaman katlanmak demek
Uğruna verdiğim onlarca emek
Ardına bakmadan koşmaksa sevmek
Beni sevdalara salana bakın.

.
Aşk bir kasap, bıçağını bilerken
Aşk bir silgi, geçmişimi silerken
Silinirken mutluluklar dilerken
Silgiden geriye kalana bakın.
.
“Aşk yeniden doğmak” bil gerçekleri
Doğarken öldürür gelecekleri
Görün geçmişini silen Ekber’i
Geçmiş silinir mi yalana bakın.
                              Ekber Polatoğlu___________________*mizahveşiir_23 Şub 2008 
  *
ekber polatoğlu-*şiiri*
      HATIRLAR MISIN?
Birgün ben de göçsem fani dünyadan
Gözden ırak olsam hatırlar mısın?
Kurusam, çatlasam suya doymadan
Hepten çorak olsam hatırlar mısın?
*
Bir zaman yıldızken ulu taçlarda
Ayrılık iki bin bilmem kaçlarda?
Ayna karşısında gülen saçlarda
Kırık tarak olsam hatırlar mısın?
*
Bir çelimsiz ağaç olsam yamaçta
Miadım dolmasa, olsam revaçta
Hazan mevsiminde kuru ağaçta
Kalan yaprak olsam hatırlar mısın?
*
Bir şey anladın mı "Hoşçakal"ımdan?
Mevta olsam tutar mıydın salımdan?
Bir haşin el koparırsa dalımdan
Bir gün toprak olsam hatırlar mısın?
*
Eşim ersiz, çocuklarım pedersiz
Olsa, nasıl geçer bayram kedersiz?
Tüm dostlarım yas tutarken Ekber'siz
Ben şen şakrak olsam hatırlar mısın?
                             Ekber Polatoğlu_______________*mizahveşiir_ 01 Mar 2008 /ekber polatoğlu
*  
                                 KALMAMIŞ
Dün gece dönüp baktım, aynalarda kendime
Görüntümde kaşla göz, bedende ser kalmamış
Buca yılın çilesi, aksetmiş ellerime
Sanki bu ben değilim, benden eser kalmamış
.
Sesini duymak için uzanırken kulağım
Adını zikrederken, titriyordu dudağım
İleriye değil de geri gider ayağım
Çünkü dizlerde derman, gözlerde fer kalmamış
.
Umutsuz bakan gözler, bir çift titreyen bacak
Sanki kalbim yerinden dışarı fırlayacak
Baktım gördüm, duruyor, hepsi yerinde ancak
Bu bedenden geriye bir tek Ekber kalmamış
              EkberPolatoğlu____________________*mizahveşiir_12 Nis 2008



Hiç yorum yok: