2 Ekim 2012 Salı



Gülfidan Baştuğ*şiirleri*

Tutulmayan yıldız, dileksiz şair

Ayçiçek tarlası, kalabalık, büyük
 Bazılarının, boynu bükük
 Ne kadar çoklar ve sağlam
 Tutundum birinin koluna
 Yanağımı yasladım, yanağına
 Kırk yıllık arkadaşız, artık
 Tepsi gibi kafası, devrambel der, bizim orası
 Yaşı ayrı güzel, kurusu ayrı
 Hele serilmiş, başlarının üstüne uzanması
 Başımın üstü, simsiyah gökyüzü
 Işıl ışıl, yanar yıldızlar
 Tuzla buz olmuş, dağılmışlar
 Sanki bir kavgadan, çıkmışlar
 Parlak bir yıldız, çıktı aradan
 Patlattı bombayı, kalabalık dağılmadan
 Ey, yıldızlar ahalisi!
 Bir insan, beni seviyor
 Geceleri, hiç uyumuyor
 Hep saklanışım, ondan
 Saklanmasam, her gün, aramazdı beni
 Böyle meftun, olamazdı
 O, benim kaçışıma vuruldu
 Beni ararken, şapşal oldu
 Gördüğü, yeri unuttum sanıyor
 Arıyor, arıyor seçemiyor
 Duydum ki, beni aramıyormuş artık
 Çok da inandım, a maşuk
 Çıkamıyorum ortaya
 Bir görse yeniden tutulacak
 Ben, gökte yıldızım
 O, yerde bir şair
 Böyleyken, her gün, yazar bana şiir
 Birinizin, kayışını görsün
 Dileğini tutsun, görelim bir
 Eğer unutmayı dilerse, çıkarım ortaya
 Eğer, beni dilerse, yandı gülüm keten helva
                                   Gülfidan Baştuğ

 Yüzüme bakma
 Henüz bilmiyorum, hislerini
 Bir şeyler karaladım, bir bak
 Bunlar kim? diye sorma
 Belki benim, belki sen
 Ben gideyim, öyle oku
 Ellerimin terlettiği, mektubumu
 Sana yazılanlar, belki korkak
 Mahcup etme, satırlarımı
 Anlamadığın, yeri geç
 Yüreğinle, oku
 Severek, okumasan da
 Acımadan, oku
 Bırak, neren ağrıyor? diye sorma
 Sorgulamadan oku
 İster içinden, ister bağırarak
 Bir şarkı çalarken
 Denize bakarken
 Çayını içerken oku
 Oku, sana ayağıyla gelmiş
 Mahcup bir gelin gibi
 Yüreğimin kendi eliyle dokuduğu satırlarımı
 Bazen siyah beyaz, bazen rengarek
 Kalp kardiyoma, bakan doktor gibi
 Hücrede kalmış, tutsak gibi
 Yasalaşmamış kanun, gibi
 Biraz sen, biraz ben gibi oku
 Oku, gördüğün en güzel gözde
 Oku, seni severek bakan yüzde
 Yeter ki sen, oku

                        Gülfidan Baştuğ